Info

Kinderstappers Informatie


Het is uitermate belangrijk dat uw kind de juiste maat schoenen draagt
Om thuis de juiste schoenmaat van uw kind te bepalen kunt het volgende doen:
–          Zet beide blote voeten van uw kind op een stuk papier en teken de omtrek, let hierbij op dat uw kind rechtop staat!
–          U meet de afstand van het puntje van de grote teen tot de hiel van beide voeten.
–          Neem de grootste voet als referentie, tel daarbij 1 cm extra groeiruimte op.

In onderstaande maattabel vindt u vervolgens welke schoenmaat daarbij hoort.

Algemene maattabel babyschoenen (soepele zool)*

Maatmm (milimeter)
16100 (0-6 maanden)
18100 (6-12 maanden)
20100 (12-18 maanden)

Algemene maattabel kinderschoenen*

Maatmm (milimeter)
18106 – 112
19113 – 118
20119 – 124
21125 – 131
22132 – 137
23138 – 142
24144 – 150
25151 – 156
26157 – 162
27163 – 169
28170 – 176
29177 – 182
30183 – 188
31189 – 195
32196 – 201
33202 – 208
34209 – 215
35216 – 221
36222 – 228
37229 – 235
38236 – 241
39242 – 248
40249 – 255
41256 – 262
42263 – 269

VOORBEELD:
De gemeten afstand van de voeten van hiel tot puntje grote teen: linker voet 154 mm – rechter voet 158 mm.
Uitgaande van de grootste voet 158 mm + 1 cm (oftewel 10 mm) is dus 168 mm en kiest u voor maat 27.

* Omdat de merken en modellen verschillend uitvallen geven wij in de webwinkel bij de omschrijving van de schoen zo veel mogelijk aan hoe de pasvorm is (normaal, groot, klein, breed of smal). 
Indien u twijfelt over de juiste maat, neem dan gerust contact met ons op zodat wij de binnenmaat van de door u gekozen schoen kunnen meten en u op deze manier kunnen adviseren over de juiste schoenmaat.

Een kindervoet groeit van maat 18 tot gemiddeld maat 39 in 14 jaar tijd. Dat zijn dus minimaal 21 maten met een gemiddelde van 1,5 maat per jaar, maar dit gaat niet altijd even geleidelijk.

LEEFTIJD GROEIFREQUENTIE PER SCHOENMAAT

0 – 3 jaar4 maanden
4 – 5 jaar6 maanden
6 – 7 jaar8 maanden
8 – 10 jaar10 – 12 maanden
11 – 13 jaar3 -4 maanden

Dit is de gemiddelde groeifrequentie. Natuurlijk is geen enkel kind standaard en is een groeispurt van 1 maat in 2 maanden ook veel voorkomend. Kinderen geven niet vaak aan dat schoenen te klein zijn, aangezien de uiteinden van de zenuwen nog niet goed ontwikkeld zijn. Controleer dus regelmatig de maat van de schoen. Indien de schoen een uitneembare zool heeft kunt u de voet van uw kind op de zool zetten en zo zien of er nog voldoende ruimte (minimaal 6 mm tussen grote teen en neus schoen) is voor de afwikkeling van de voet. Laat bij twijfel de voeten van uw kind meten door middel van een professioneel opmeet apparaat.

Het plaatsen van een bestelling
Bestellen bij Kinderstappers Kinderschoenen kan gemakkelijk en snel. Je kunt ervoor kiezen om voorafgaand aan of tijdens het bestelproces een account aan te maken, of als gast te bestellen.
Als je de schoenen al in je winkelmandje hebt geplaatst kan je na het aanmaken van je account je bestelling hier afronden.
Controleer voor het afronden of je de juiste schoenen, maat, kleur en aantal in je winkelmandje hebt geplaatst. Controleer vervolgens of je persoonlijke gegevens goed zijn. Wil je dat de schoenen op een ander adres dan het factuuradres worden geleverd? Dat kan, vermeld dan bij het afleveradres de juiste adresgegevens.
Als je alle gegevens op juistheid hebt gecontroleerd rond dan je bestelling af door naar het betaalscherm te gaan.

Het aanmaken van een account
Door een account bij Kinderstappers Kinderstappers aan te maken, kun je gemakkelijk, snel en veilig schoenen online bestellen. Het aanmaken van een account is eenvoudig:
Ga links bij menu naar “Mijn Account”.
Klik op “Account aanmaken”.
Vul in de velden uw voornaam, achternaam en mailadres in.
Vergeet niet aan te vinken dat je onze nieuwsbrief wil ontvangen. Zo ben je als eerste op de hoogte van onze acties, nieuwe collectie en de uitverkoop.
Geef bij “login gegevens” een, zelf bedacht, wachtwoord in van zes of meer tekens in en herhaal deze om te bevestigen.
Je ontvangt een bevestigingsmail met de inloggegevens op het door jou opgegeven mailadres.
Hierna kom je in je eigen account pagina, waar je je bestelhistorie en verlanglijst kan weergeven, gegevens zoals je wachtwoord en je factuur- en afleveradres kunt wijzigen en je kan aan- of afmelden voor onze nieuwsbrief.

Het wijzigen van accountgegevens
Door in te loggen bij “Mijn account” kun je zelf je accountgegevens, zoals je factuur- en afleveradres, mailadres en wachtwoord, wijzigen.

Het betalen van een bestelling
Betalen met iDeal (gratis)
iDeal is betalen via internet bankieren. Wanneer je gebruik maakt van online bankieren via Rabobank, ABN Amro, ING of SNS bank, Knab, etc. is dit je ideale optie. Je betaalt je bestelling in je eigen vertrouwde omgeving van internet bankieren met iDeal.

Betalen met Mistercash (gratis)
Bancontact – Mister Cash is een samenwerking van een aantal Belgische banken en te vergelijken met Ideal in Nederland. Mistercash garandeert een veilig en betrouwbaar online betaalmiddel. Voor kaarthouders van deze Belgische kaarten is het een zeer handig en veilig online betaalmiddel. De betaling wordt afgewikkeld via de betaalpagina van de online bank. Dit garandeert dat het volledig veilig is en te vertrouwen. Onder andere KBC, Belfius Bank, Fortis Bank, FINTRO, AXA Bank, CBC, ING Bank en VDK Spaarbank zijn aangesloten bij het Mistercash netwerk.
Meer informatie kan je vinden op www.bancontact.com.

Betalen met Creditcard (gratis)
Bij Kinderstappers Kinderschoenen kan je makkelijk en veilig shoppen met je Creditcard. Kinderstappers Kinderschoenen accepteert VISA en MasterCard. Alle transacties vinden plaats via een beveiligde SSL verbinding. Bovendien wordt jouw bestelling altijd geplaatst. Zo loop je nooit risico op je online aankopen.

Betalen met PayPal (gratis)
Betaal je liever met je bestaande PayPal account dan is dat ook mogelijk bij Kinderstappers Kinderschoenen. PayPal is een online betaalservice waarmee je artikelen op diverse online winkels kunt betalen. Dit is vooral handig wanneer je bijvoorbeeld niet in het bezit bent van een Creditcard of online bankieren

Gebruik maken van een kortingscode of vouchercode
Voor speciale acties geven wij kortingscodes weg. In het bezit van een Kinderstappers kortingscode? Gefeliciteerd! Je kunt je kortingscode tijdens het bestelproces invoeren. Let op! Speciale kortingen gelden niet in samenwerking met al bestaande afprijzingen.

Hoe weet ik of mijn bestelling is gelukt?
Zodra de bestelling is afgerond en betaald ontvang je op het opgegeven e-mailadres een orderbevestiging. Heb je geen bevestiging ontvangen? Dan is deze wellicht in de folder met ongewenste post van je mail terecht gekomen (dit geldt met name voor Gmail & Hotmail adressen) of er is iets verkeerd gegaan in het betaalscherm van de bestelling. Het kan dan gebeuren dat de schoenen wel van onze voorraad zijn geboekt en dus niet opnieuw te bestellen zijn. Na verloop van tijd worden deze schoenen vanzelf “vrijgegeven” en weer op voorraad gezet. Uiteraard mag je ons ook een mail (info@kinderstappers.nl) sturen of bellen, dan maken we dit direct voor je in orde.
Zodra we je bestelling hebben verzonden, ontvang je hiervan een bevestiging. In deze bevestiging wordt een traceercode vermeld, waarmee je de zending kan volgen via www.tracktrace.nl.

Is er ook een Kinderstappers winkel waar ik kan komen passen en mijn bestelling kan afhalen?
Wij hebben geen winkel, maar je bent van harte welkom om bij ons in IJsselstein (op afspraak) te komen passen. Onder het genot van een kopje koffie of thee kan je gezellig met je kinderen in een rustige omgeving komen passen. Voor de deur is voldoende gratis parkeergelegenheid en alle uitval- en snelwegen zijn vanaf ons makkelijk bereikbaar. Laat ons per mail of telefonisch weten wanneer je langs wil komen!
Uiteraard kan je ook je bestelling bij ons op komen halen. Laat het ons per mail of telefonisch weten en we zetten jouw bestelling netjes en leuk ingepakt voor je klaar.

Bij Kinderstappers Kinderschoenen verzenden wij alle kinderschoenen vanaf € 50,- gratis binnen Nederland en België. Dit geldt tevens voor de kinderschoenen in onze SALE.

Als we jouw bestelling verzonden hebben ontvang je hiervan een bevestiging met een track & tracenummer van PostNL.

Met dit nummer kan je je zending volgen via www.tracktrace.nl en zie je wanneer PostNL verwacht dat de bestelde kinderschoenen worden aangeboden op het door jou opgegeven adres.

De levertijd is circa 1-2 werkdagen voor Nederland
Kinderstapppers levert alle kinderschoenen uit voorraad. De voorraad die je in onze webshop ziet, is de voorraad die aanwezig is in ons magazijn.
Schoenen zijn pas gereserveerd als de bestelling helemaal is afgerond. Het kan dus gebeuren dat een artikel, zolang deze nog in het winkelmandje ligt, toch uitverkocht is.

Als u buiten de EU woont, kunt u altijd contact met ons opnemen over de kosten van verzending.

Het retourneren van een bestelling
Dat schoenen niet passen of niet voldoen aan je verwachting, dat kan uiteraard gebeuren. Je hebt na ontvangst van de schoenen 14 dagen tijd om ze naar ons terug te sturen. Dit geldt voor al onze kinderschoenen, dus ook voor de sale!
Je kunt mailen naar info@kinderstappers.nl, waarom je het retour stuurt hoef je niet te vermelden, maar voor ons is het wel belangrijk om te weten waarom je de schoenen wil retourneren. Hierdoor kunnen we de bezoekers van onze website nóg beter informeren over de schoenen die zij bestellen.
In reactie op de aanmelding van je retour ontvang je van ons het retouradres. Let op: stuur je bestelling niet retour naar de afzender op het adreslabel van je bestelling. Indien je dit toch doet, zijn we helaas genoodzaakt hiervoor extra kosten in rekening te brengen.
Als je de schoenen terugstuurt, dienen deze onbeschadigd, schoon en in de originele verpakking aan ons verzonden te worden. Zorg ervoor dat je de schoenendoos goed verpakt voor verzending. Schrijf en plak niet op de schoenendoos, maar pak deze bijvoorbeeld in in een plastic tas, vuilniszak of in papier.
Wil je je bestelling retourneren, dan sturen we je (na correcte ontvangst van de schoenen) een creditnota en storten we het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op je rekening.

Wil je je bestelling retourneren of ruilen, dan komen de kosten voor het terugsturen voor eigen rekening.

Het omruilen van een bestelling
Als je de schoenen hebt ontvangen en je wil toch liever een andere maat, kleur of model, dan kunnen deze – mits de andere schoenen voorradig zijn natuurlijk – geruild worden. Helaas is de enige manier om dit te doen door deze schoenen te bestellen via de site. De andere schoenen kunnen aangemeld worden als retour; hiervoor kan bovenstaande procedure worden gevolgd.

Wij van Kinderstappers doen onze uiterste best om mooie kwaliteitsproducten voor onze klanten uit te kiezen
De conditie van jouw aankoop heb je zelf in de hand. Net als de mensenhuid heeft leer, suède en nubuck (geschuurd leer) ook verzorging nodig. Als je schoenen de juiste verzorging geeft, dan heb je veel langer plezier van je aankoop. Onderstaand een aantal tips voor de verzorging van leren schoenen:

– Spuit voor het eerste gebruik de schoenen helemaal in met een water- en vuil afstotende spray. Controleer of de spray geschikt is voor het materiaal waarvan de schoenen gemaakt zijn en herhaal het inspuiten regelmatig.

– Schoenen poetsen kan nooit te vaak, maar wel te dik. Zorg ervoor dat de schoenen schoon en droog zijn, voordat je gaat poetsen. Gekleurde schoenen dien je vanaf de aanschaf te onderhouden met een op het materiaal afgestemd onderhoudsmiddel in de juiste kleur.

– Suède en nubuck dient onderhouden te worden met een nubuck blokje of special borsteltje. Na het onderhoud dient het materiaal altijd geïmpregneerd te worden met een spray, zodat het water- en vuil afstotend blijft.

– Het regelmatig verwisselen van schoenen bevordert de levensduur. Laat de schoenen regelmatig een dag rusten, zodat het opgenomen vocht kan verdampen.

– Schoenen die door de regen of sneeuw nat zijn geworden dienen niet bij een kachel of radiator gedroogd te worden, maar gewoon bij kamertemperatuur. Dit voorkomt dat het leer uitdroogt en gaat barsten.

– Lakleer is vooral gevoelig voor grote veranderingen in temperatuur. Onderhoud met lakolie voorkomt het uitdrogen en barsten van het leer. Desondanks kan op lakleer geen garantie worden gegeven.

– Het verzwaren of verstevigen van de loopzool door het aanbrengen van een extra zool, vermindert de buigzaamheid van de zool en stelt hogere eisen aan het bovenwerk van een schoen. Mocht het bovenwerk door invloed van de aangebrachte zool kapot gaan, dan komt de garantie te vervallen.

– Laat versleten zolen tijdig door een vakkundige schoenmaker vervangen. Zijn de schoenen eenmaal verzoold, dan komt de garantie te vervallen.

– Sluitingen van schoenen, zoals veters en gespen, dienen bij het uittrekken van de schoenen worden losgemaakt. Maak de rits ook altijd met beleid open. Om stroefheid van de rits te voorkomen, kunt u deze inspuiten met een speciale spray. Op ritsen en veters wordt geen garantie gegeven.

– Voorzichtigheid is geboden met schoenen bewerkt met strass, stenen en andere applicaties. Hierop kan geen garantie worden gegeven.

– Textiel is geen leer. Deze materialen hebben andere eigenschappen dan leer en hier kan geen garantie op worden gegeven.

Alle materialen kunnen, als ze in contact komen met lichaamswarmte of –vocht, kleur afgeven. Denk hierbij aan lichte kleding of meubels met lichte stoffering.
Voor de gevolgen hiervan kunnen wij helaas niet instaan.

Tot slot: Onze schoenen worden in een gecompliceerd proces grotendeels met de hand vervaardigd. Ondanks interne controles tijdens en na de fabricage kan er desondanks iets over het hoofd worden gezien. In veel gevallen kan een mankement snel worden verholpen, soms duurt dit echter iets langer.
Indien bovenstaande voorkomt, breng ons hiervan dan per mail op de hoogte via info@kinderstappers.nl, zodat wij het kunnen verhelpen.
Klachten die niet onder de garantie vallen:
– Slijtage van hakken
– Slijtage van zolen door veelvuldig gebruik
– Schade aan ritsen door verkeerd gebruik
– Het loslaten en/of verliezen van pailletten, glitters, steentjes en kraaltjes
– Kale en afgesleten neuzen

Wij wensen je veel loop, speel & ravot plezier met jouw aankoop!

Zo belangrijk zijn goede kinderschoenen!
Je voeten hebben een belangrijke taak: ze dragen je de hele dag en daar kunnen ze best wat hulp bij gebruiken. Goede schoenen zijn om die reden erg belangrijk en daar kan je zeker niet vroeg genoeg mee beginnen. Door het dragen van kwalitatief slechte schoenen of schoenen die niet goed passen kunnen er op latere leeftijd problemen ontstaan.

Waar moeten goede kinderschoenen aan voldoen? Hieronder vind je een leidraad.
De meeste volwassenen die met voetproblemen rondlopen kunnen dit terugvoeren naar hun kindertijd. De klachten zijn namelijk ontstaan doordat ze als kind op verkeerde of slechte schoenen hebben gelopen. Een goed zittende kwaliteitsschoen is misschien voor veel mensen een te dure aanschaf, maar relatief gezien gaan deze schoenen natuurlijk veel langer mee dan goedkopere schoenen. Buiten het feit dat goedkopere schoenen vaak sneller slijten en na verloop van tijd niet lekker meer zitten, is een kwaliteitsschoen voorzien van een goede leest en voetbed en gemaakt van een goed ventilerend materiaal. Goedkoop blijkt ook in dit geval meestal duurkoop. Goed passende kinderschoenen kopen kan vooral met kleine kinderen erg lastig zijn. De kleinste kindjes kunnen natuurlijk nog niet zeggen of hun schoentje goed past. Om toch een goed passend schoentje voor je kleintje te kopen, kan je op een aantal dingen letten:

1. Meet de voeten van je kindje zelf op of laat deze opmeten Om zelf de voetjes op te meten ga je als volgt te werk: – laat je kind met beide voeten rechtop staan op een blad papier – teken de contouren af en voeg 10mm toe aan de langste teen – meet de langste lengte (van teen tot hiel) en lees de maat af in onze maattabel of maak gebruik van onze handige voetmeter*. * Let er bij het printen van onze voetmeter op dat je deze op ware grootte print en dus niet aanpast aan de paginagrootte! Wil je weten of de huidige schoenen van je kind nog passen? Knip dan na het meten de vormen van de kindervoetjes uit het papier. Stop ze in de schoenen en haal ze er weer uit. Als de papieren voetjes opstaande randen hebben, zijn de schoenen te klein of te smal.

2. Kijk of de buitenkant van de schoen de natuurlijke vorm van de voet volgt. De hiel moet goed omvat en gesteund worden en de zool moet stevig, maar wel buigzaam zijn. Dit zorgt voor een goede afwikkeling van de voet tijdens het lopen.

3. Meestal verschillen de linker en rechter voet iets in grootte. Ga daarom bij het bepalen van de maat altijd uit van de grootste voet en zorg er dus voor dat deze goed past. Goed passende schoenen moeten lang, breed en hoog genoeg zijn en een goed voetbed hebben. De tenen van je kindje moeten vrij kunnen bewegen.

4. Heeft je kind de nieuwe schoenen even gedragen? Controleer de voetjes na het dragen van de nieuwe schoenen. Er mogen geen rode plekken, blaren of andere irritaties te zien zijn op de voetjes. Schoenen met veters, gesp of klittenband hebben de voorkeur omdat de schoenen hierdoor, al naar gelang de voetomvang gedurende de dag, verstelbaar zijn. Goed ventilerende kinderschoenen zorgen ervoor dat de voeten kind goed kunnen ademen en je kind geen zweetvoeten krijgt. Echt leer zorgt ervoor dat de kindervoeten goed worden geventileerd en past zich aan aan de vorm van de voeten. Vermijd schoenen van kunststof (kunstleer) en nylon. Let hierbij ook op de sokken: het is belangrijk dat deze van katoen of wol zijn gemaakt. Doe je kind elke dag schone sokken aan en wissel ook de schoenen af, dat is beter voor de kindervoetjes én voor de schoenen. Dat schoenen goed passen is niet alleen belangrijk voor de beweging en houding van je kind, maar ook voor de ontwikkeling van de voeten. Een kindervoet groeit ongeveer een tot twee maten per jaar, één maat is iets meer dan 0,6cm. Het is belangrijk dat je kind nieuwe schoenen krijgt voordat de oude schoenen te klein zijn geworden. Ook als deze nog niet versleten zijn!

Goede schoenen zijn een investering in de toekomst. Wil je je schoenen een lang leven gunnen, dan dien je ze goed te onderhouden (kijk hiervoor bij ‘Garantie en onderhoud’. Maak je schoenen regelmatig schoon en poets ze zorgvuldig. Als je schoenen nat zijn, laat ze eerst goed drogen voordat je ze weer gaat dragen. Laat een afgesleten hak of zool door een schoenmaker repareren.

Algemene voorwaarden van Kinderstappers

Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de Ondernemer
Kinderstappers
Sagittapad 17
3402 HS IJsselstein
Nederland

Telefoonnummer: +31 (0) 6 11483585
E-mail: info@kinderstappers.nl
KvK-nummer: 65977459
Btw-identificatienummer: NL170938748B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
– De prijs inclusief belastingen;
– De eventuele kosten van aflevering;
– De wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
– Het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
– De wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
– De termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
– De hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
– Of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
– De manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
– De eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
– De gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
– De minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

Artikel 6 – Herroepingsrecht
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 – Uitsluiting Herroepingsrecht
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De Prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 10 – Conformiteit & Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Artikel 11 – Levering & Uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5a. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn omdat het bestelde product niet beschikbaar is, zal de ondernemer zich inspannen om indien mogelijk een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
5b. Indien het in artikel 5a bedoelde geval door de ondernemer geen vervangend artikel beschikbaar gesteld kan worden, zal de ondernemer de consument zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen en heeft consument recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de ondernemer betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties: Duur, Opzegging & Verlenging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
– Te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
– Tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
– Altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 15 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 16 – Aanvullende of Afwijkende Bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief!

Ontvang de laatste nieuws, trends en updates over de leukste kinderschoenen!

Je bent met succes geabonneerd!